W internecie często możemy spotkać się z mitem, że przy wymianie opon w wózku widłowym z pneumatycznych na pełne konieczna jest również wymiana felg. Ten drugi rodzaj opon jest dziś częściej spotykany i preferowany. Jednak bez obaw na każdą felgę, na której jest opona pneumatyczna możemy nałożyć oponę pełną.

Pełne czy pneumatyczne – rodzaje opon do wózka widłowego

opony pełne do wózków widłowychNa samym początku warto jednak zwrócić uwagę na rodzaje ogumienia dostępnego na rynku. Możemy zatem podzielić opony do wózków widłowych na dwa rodzaje: pneumatyczne (w których skład wchodzą radialne i diagonalne – nazwy zależne od konstrukcji) oraz superelastyczne- pełne (które z kolei dzielą się na dwuwarstwowe i trójwarstwowe). Największą popularnością na rynku cieszy się drugi rodzaj ogumienia. Jak zostało nadmienione wyżej opony pełne do wózków widłowych dzielą się na dwie grupy ze względu na ich konstrukcje. Pierwsze z nich dwuwarstwowe są zdecydowanie tańsze, jednak za ich niższą ceną idzie w parze również słabsza jakość. Po dłuższym czasie użytkowania może pozostawiać ona wiele do życzenia. Wózki wyposażone  w takie ogumienie narażone są na wszystkie wstrząsy związane z jazdą po nierównej nawierzchni. Ponadto opony dwuwarstwowe nie są w stanie oddawać ciepła, a co za tym idzie stała kilkugodzinna praca może doprowadzić je do nagrzania, a w konsekwencji może ulec zniszczeniu. W takiej sytuacji zdecydowaną przewagę maja opony trzywarstwowe, których jedynym największym minusem jest cena. Jednak w stu procentach oddaje ona jakość produktu i niesie za sobą długotrwałą żywotność.

Przed zakupem opon do wózków widłowych warto zapoznać się z ich podziałem. Rozważmy opcję zakupu droższych opon trójwarstwowych, gdyż zdecydowanie wpłyną one na komfort naszej pracy. Ponadto niższa cena a zrazem jakość dwuwarstwowych mogą doprowadzić nas do sytuacji, kiedy na ich wymianę wydamy dużo więcej pieniędzy niż gdybyśmy już na samym początku zdecydowali się na te trwalsze.