W internecie często możemy spotkać się z mitem, że przy wymianie opon w wózku widłowym z pneumatycznych na pełne konieczna jest również wymiana felg. Ten drugi rodzaj opon jest dziś częściej spotykany i preferowany. Jednak bez obaw na każdą felgę, na której jest opona pneumatyczna możemy nałożyć oponę pełną.
Pełne czy pneumatyczne – rodzaje opon do wózka widłowego
Na samym początku warto jednak zwrócić uwagę na rodzaje ogumienia dostępnego na rynku. Możemy zatem podzielić opony do wózków widłowych na dwa rodzaje: pneumatyczne (w których skład wchodzą radialne i diagonalne – nazwy zależne od konstrukcji) oraz superelastyczne- pełne (które z kolei dzielą się na dwuwarstwowe i trójwarstwowe). Największą popularnością na rynku cieszy się drugi rodzaj ogumienia. Jak zostało nadmienione wyżej opony pełne do wózków widłowych dzielą się na dwie grupy ze względu na ich konstrukcje. Pierwsze z nich dwuwarstwowe są zdecydowanie tańsze, jednak za ich niższą ceną idzie w parze również słabsza jakość. Po dłuższym czasie użytkowania może pozostawiać ona wiele do życzenia. Wózki wyposażone w takie ogumienie narażone są na wszystkie wstrząsy związane z jazdą po nierównej nawierzchni. Ponadto opony dwuwarstwowe nie są w stanie oddawać ciepła, a co za tym idzie stała kilkugodzinna praca może doprowadzić je do nagrzania, a w konsekwencji może ulec zniszczeniu. W takiej sytuacji zdecydowaną przewagę maja opony trzywarstwowe, których jedynym największym minusem jest cena. Jednak w stu procentach oddaje ona jakość produktu i niesie za sobą długotrwałą żywotność.
Przed zakupem opon do wózków widłowych warto zapoznać się z ich podziałem. Rozważmy opcję zakupu droższych opon trójwarstwowych, gdyż zdecydowanie wpłyną one na komfort naszej pracy. Ponadto niższa cena a zrazem jakość dwuwarstwowych mogą doprowadzić nas do sytuacji, kiedy na ich wymianę wydamy dużo więcej pieniędzy niż gdybyśmy już na samym początku zdecydowali się na te trwalsze.