Niewątpliwie to po czym oceniamy miedzy innymi komfort danego hotelu, bądź to będąc w podróży, bądź na wakacjach, to faktura pościeli i nasze zadowolenie z ich dotyku. Cenimy sobie ich miękkość i chłonność wilgoci, to samo tyczy się szlafroków hotelowych, dywanów po których lubimy spacerować boso, szczególnie po dłuższej podróży w mało wygodnym obuwiu.

Wizytówka hotelu wyciśnięta w ręcznikach

prześcieradła hotelowe

Niewątpliwie wizytówką hotelu są prześcieradła i ręczniki hotelowe, oraz inne wyposażenie pokoju hotelowego. To te gadżety  zapadają nam w pamięć jako synonimy odczuwalnego komfortu bądź jego braku. Nie sposób przecenić naszego pierwszego wrażenia, gdy nasza skóra napotyka na miękki, gruby ręcznik o dużej chłonności wilgoci. Tego typu wyposażenie zwykle stanowiących podstawę luksusowych hoteli, są opatrzone wytłoczoną na nich nazwą hotelu i jego logo. Świadczy to o tym, że to dyrekcja hotelu zadbała o potrzeby estetyczne oraz użytkowe swoich gości i zamówiła  u producenta  dedykowaną pościel i wyposażenie pokoju hotelowego. Zwykle o ile goście nie dają innych dyspozycji galanteria ta, jest codziennie wymieniana na świeżą a serwis room dokłada wszelkiej inwencji by na to zwrócić uwagę gości. Świeżo ścięty kwiat lub specjalne artystyczne ułożenie tego typu galanterii pokojów hotelowych są nagradzane przez gości hotelowych drobnym napiwkiem kładzionym zwykle w miejsce ozdobnego kwiatu.

Jest to niepisany zwyczaj i zachęta do jeszcze bardziej wzmożonego starania się o wygodę gości hotelowych przez personel. Ilość gwiazdek hotelowych nadawana jest za bardziej hardwarowe wyposażenie hotelu jak choćby posiadanie windy, basenu i restauracji na odpowiednim poziomie. Jednak prześcieradła hotelowe, ręczniki hotelowe oraz pozostałą galanteria, zapada w pamięć gości najbardziej.